NMHH: a nézők az időjárás-jelentések alatt találkozhatnak leggyakrabban támogatói üzenetekkel

Ország

A TV2, a Hír TV és az RTL Klub időjárás-jelentései összesen több mint 26 ezer támogatói üzenetet tartalmaztak 2021 második felében – derült ki egy új felméréséből, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén fogadott el.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Az NMHH kommunikációs igazgatósága az MTI-hez pénteken, eljuttatott közleményében azt írta, tovább csökkent a támogatói tartalom a tévékben, de még mindig az építőipar dominál.

A televíziók támogatási gyakorlatáról készült legfrissebb – a testület által elfogadott – NMHH-tanulmány szerint a vizsgált csatornákon 2021 második felében tovább csökkent a támogatói üzenetek száma. A hatóság adatai szerint a Duna TV, az RTL Klub és a TV2 2020 azonos időszakában még 82 032, 2021 második félévében már csak 75 181 szponzorüzenettel jelentkezett, ami 8,3 százalékos csökkenést mutat.

A médiahatóság összeállítása szerint a 2021. július 1-je és december 31-e közötti időszakban hét televízió 17,6 ezer órányi műsoridejében 87,5 ezer különböző szponzorüzenetet mért az NMHH.

A támogatói üzenetek 12,6 százaléka díj- és nyereménytárgyakat mutatott be, a vizsgált időszakban 1158 támogató céget azonosított az NMHH.

A legtöbb cég által támogatott műsor a TV2 Nagyító című magazinja volt, elkészítését 116 cég támogatta, a legtöbb alkalommal szereplő támogatói üzenetnek az Austrotherm hőszigetelő anyagok című szpotja bizonyult, amelyet 1469-szer láthattak a nézők. A támogatásban részt vevő cégek közül az Austrotherm Kft. (2706 szpot), a Leier Hungaria Kft. (2353 szpot) és a Stavmat Építőanyag Kft. (1770 szpot) szerepelt a legtöbbször – ismertették.

Féléves szinten a műsorszám-támogatásba legtöbbet fektető szektorok élmezőnyébe az ipar/mezőgazdaság- (18 040 szpot), a szolgáltatás- (10 606 szpot) és az élelmiszerszektor (9668 szpot) képviselői tartoztak.

A legtöbb támogatói üzenetet hétköznaponként délelőtt mutatták be a legnagyobb elérésű televíziók, a leggyakrabban pedig az időjárás-jelentésekhez kapcsolódtak.

A XXII. nyári olimpiai játékok tokiói eseményeit az M4 Sport és a Duna TV közvetítette, ehhez a kiemelt eseményhez 292 támogatói kommunikáció kapcsolódott – olvasható a médiahatóság közleményében.

MTI