Ha van szégyenfoltja Szegednek, akkor az újszegedi vasútállomás az. Vetekszik a Centrum gödörrel, csak kevésbé van szem előtt, ember ide nem téved, csak utazó és érkező.
Július elejétől több mellékvonalon, egyebek között a Mezőhegyes-Újszeged között is visszaállították a járványügyi korlátozások előtt érvényes közlekedési rendet. Megszűnt a pótlóbuszos közlekedés, ismét az alapmenetrend szerinti vonatjáratokkal szolgálják ki a településközi forgalmat.
A döntés értelmében a Mezőhegyes-Újszeged vonalon ismét napi két pár vonat közlekedik. Újszegedről 11:57-kor és 19:07-kor, Mezőhegyesről 10:05-kor és 17:15-kor indulnak a járatok.
A hét elején portálunk is “helyszíni szemlét” tartott az újszegedi vasútállomáson, ahol meglepően sokan voltak, már ami előzetes várokozásunkat illeti. A 11.48-körül érkező vonatról fél tucat ember szállt le és 11.57-kor már indult is vissza a járat, hozzávetőlegesen 4-5 utassal.
– Harminc évig dolgoztam a MÁV-nál, így kedvezményesen utazok, de szerintem a napi kétszeri indulással szeptemberre megszűnik a járat – mondta a szegedinap.hu-nak egy nő, hozzátéve, korábban két óránként járt Mezőhegyesre vonat. Szerinte is nagyon siralmas az állomás állapota. Csak a peronra újonnan kihelyezett nyitott váró jelzi, hogy erre jár egyáltalán valami. Amíg a MÁV-nál dolgozott, rengeteg terv készült a vasúti hídra, de elmondása szerint ez már csak terv marad.
– Szegednek és a szegedieknek jobb egy közúti híd ma hazai forrásból, mint egyébként 10-15 év múlva egy vegyes híd EU-s forrásból – mondta az év elején Nemesi Pál, még kormánybiztosként. Korábban úgy nyilatkozott, hogy a vasúti híd is kell, de első ütemben a szegedieknek egy 2×2 sávos közúti híd épüljön meg, széles kerékpárúttal és gyalogos járdával. Ezzel együtt a megvalósíthatósági tanulmánytervben az első ütemben úgy szerepelnek a híd pillérei, hogy azok már a vasutat is elbírják, ez pedig nem növeli jelentősen a híd kivitelezésének költségeit.
Az újszegedi vasútállomáson két idősebb férfi üdvözölte egymást a peronon, egyik érkezett, a másik indult, kosárral és kis kocsival felszerelkezve utazott. Mindketten Mezőhegyesiek voltak, de már Szegeden élnek, az egyik látogatóban volt, a másik a kiskertjébe ment.
Mára nagyon lepusztult hely lett az újszegedi vasútállomás, korábban többször le is akarták bontani. Most is ki van írva, hogy omlásveszélyes az épület, a környéken élők pedig a hajléktalanokra panaszkodnak.
– ka –
Fotók: Frank Yvette
Kövessen bennünket a Facebookon a legfrissebb szegedi hírekért.