Nyolc év után, napi 5 vonatpár közlekedtetésével újraindult a vasúti személyközlekedés Szeged és Szabadka között – közölte a MÁV.
A Szeged-Rendező és Röszke országhatár közötti vasútvonal fejlesztésének keretében több mint 13 kilométer hosszan újult meg a vasúti pálya, és környezete. A szakaszon tavaly augusztus óta a tehervonatok közlekednek, november 28-tól pedig a személyforgalom is elindulhatott. A menetidő Szeged és Szabadka között nagyjából másfél óra a határrendészeti vizsgálatokkal együtt. A vonat Lázár János késése miatt 5:25-kor hat perccel később indult a menetrend szerinti 5:19-es időponthoz képest. A vonaton főleg kormányzati képviselők és újságírók társaságában utazott Lázár János, aki reménykedett, hogy sikerül behozni a késést a vonatnak a határig.
Lázár János építési és közlekedési miniszter az első járat utasaként úgy fogalmazott, hogy a vasútvonal Magyarország és Szerbia összetartozását, közös múltját és jövőjét jelképezi. Érdemi segítséget ad a két ország között ingázó diákoknak és munkavállalóknak, és azoknak a családoknak, akik a határ túlfelén élő szeretteikkel igyekeznek tartani a kapcsolatot.
A vonalat eredetileg októberben 23-án adták volna át, de végül több mint, egy hónapot csúszot az átadás, ami jelenleg sem teljes, hiszen a kecskési deltavágány meg még mindig nincs megépítve. Erre azért lenne szükség, hogy a tehervonatoknak ne kelljen Szeged-rendezőbe bemenni, és ott a mozdonynak átállni a szerelvény egyik végéről a másikra, hanem egyből mehessenek Budapest felé.
Fotó: Frank Yvette