Szeged, Magyar Közút, dilatáció, dilatáció csere, Bertalan híd

Vedd észre! címmel új kampány indul a közutasok védelmében

Ország

2000 óta 22 közútkezelő halt meg munkavégzés közben figyelmetlen vagy szabálytalanul közlekedő autósok miatt. A Magyar Közút az elmúlt években számos figyelemfelhívó kommunikációs aktivitást indított munkatársai védelmében, legújabb kampányuk pedig a Vedd észre! címet viseli.

A közutas munkaterületek elengedhetetlen védelmi elemei a terelőkúpok. Ezekkel tudják kijelölni azokat a területeket a szakemberek, amelyeket szeretnének lezárni és ezekkel az elemekkel tudják felhívni a figyelmét az autósoknak, illetve vezetni is őket a helyes irányba, hogy védjék kollégáikat.

A Közút legújabb kampányfilmjében három hétköznapi szituáción keresztül mutatják be, hogy miért kell komolyan venni ezeket a jelzéseket. Vannak, akik egyszerűen nem veszik észre a jelzéseket, vannak, akik látják, de tudatosan szegik meg a szabályokat és vannak, akik csak nem veszik elég komolyan őket. A lényeg, hogy ezekből a szituációkból csak baj származhat, de egy étteremben, egy hotelszobában vagy irodai környezetben ezek a szabálytalanságok nem követelnek emberéleteket, nem úgy, mint a közutakon.

Ezért is lett a kampány címe „Vedd észre!”, hiszen ha az autósok vezetés közben a vezetésre, az útra, a fix vagy ideiglenes jelzésekre, terelőkúpokra figyelnek, azzal nemcsak magukat, hanem a közúton dolgozókat is védik.

A legújabb figyelemfelhívó közutas kampányfilm elérhető a Magyar Közút hivatalos Youtube csatornáján: https://youtu.be/z-fwl_YC6VY.

(Magyar Közút közleménye)

Fotó: Frank Yvette