A szegedi Szálka Halászcsárda beüzemelte az első robotpincérét. A delmagyar.hu cikke szerint a robot elsődleges célja a figyelemfelkeltés és a szórakoztatás, nem pedig a személyzet lecserélése. Mint kiderült, a vendégek kedvelik a robotot, még akkor is, ha a rendelést nem ő szolgálja fel. A felszolgálóknak tehát egyelőre nem kell aggódniuk a munkájuk miatt.
Róvó Richárd, a Szálka Halászcsárda tulajdonosa a delmagyar.hu-nak hangsúlyozta: a robot egyelőre nem fogja leváltani az emberi személyzetet, de a vendégek arcára mosolyt csal. Az ötlet a vendéglátás folyamatos megújulásának igényéből és külföldi példákból született, a cél pedig a hangulat feldobása volt, nem a munkaerő-kiváltás. A tulajdonos szerint ugyanis a robotpincér nemhogy leveszi a terhet a személyzetről, hanem még egy embert kellene felvenni a kezeléséhez.
A robot az év elején érkezett, ára milliós nagyságrendű volt, és leginkább dolgok szállítására alkalmas.
A tulajdonos elmondta, hogy ételt már nem igazán küldenek ki a robottal, mert mire odaérne, addig egy felszolgáló kétszer fordulna. Emellett egy színvonalas étteremben elvárás a személyes kiszolgálás, nem pedig az, hogy a vendég vegye le az ételt a robottól – írja a delmagyar.hu.
A beüzemelt robotpincér elsősorban egy marketingfogás, amely leginkább a vendégek, különösen a gyerekek körében arat sikert. Róvó Richárd tapasztalatai szerint a robot aranyos, mosolyt csal az arcokra és feldobja a hangulatot, ami a legfontosabb feladata. Igazi felszolgálói munkára nem alkalmas, de a pozitív hatása a hangulatra jelentős a mai világban.
(delmagyar.hu)
Fotó: Szálka Halászcsárda hivatalos Facebook-oldala