A szegedi önkormányzat, a Szegedi Közlekedési Társasággal és a MÁV-val együttműködve kampányt indít a tömegközlekedés népszerűsítésére. A kampány célja, hogy minél többen vegyék igénybe a buszokat, villamosokat és tram-train járatokat. Az utak mentén elhelyezett plakátok a tisztább és hűvösebb városi levegő fontosságára hívják fel a figyelmet, arra buzdítva az autósokat, hogy válasszák a környezetbarát alternatívákat – írja a szeged.hu.
A koronavírus-járvány idején a fertőzésveszély miatt sokan döntöttek úgy, hogy inkább autóba ülnek vagy bicikliznek, ami drasztikusan visszavetette a tömegközlekedés forgalmát. Bár a kerékpározás növekedése a jelenlegi kampány céljaival összhangban van, sokan ragadtak az autózásnál. Fontos lenne őket visszacsábítani a közösségi közlekedésre.
A szegedi közösségi közlekedés fejlesztése folyamatos: az önkormányzati cég környezetbarát trolijainak és villamosainak korszerűsítése zajlik, dacolva a csökkenő állami támogatásokkal. Emellett a MÁV Csoport buszos helyi járatait is fokozatosan lecserélik, a cél, hogy 2027-től minden jármű klimatizált legyen.
Mivel az utak menti hirdetések jelentős részét autós reklámok foglalják el, időszerűvé vált, hogy a közösségi közlekedés is nagyobb hangsúlyt kapjon. Nagy Sándor, városfejlesztési alpolgármester a kampányt ismertető sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a szegedi tömegközlekedés fenntartható és környezetbarát. Hozzátette, hogy a közösségi járatok használata biztonságosabb, mint az autózás, elkerülhetővé téve a szinte naponta előforduló kisebb baleseteket is.

Az alpolgármester szerint a közösségi közlekedés olcsóbb is. Az új időalapú jegyek és a 14 év alattiak ingyenes utaztatása növelte a forgalmat, de a 34%-os arány még tovább javítható.
Ennek érdekében a város elindította jelenlegi kampányát, melynek részeként a Szegedre vezető utak mentén, a buszmegállókban és a járműveken is megjelennek a figyelemfelhívó hirdetések. A járműveken az utazást megköszönő matricákkal is találkozhatnak az utasok. A kampányt az önkormányzat a médián keresztül is népszerűsíti.
(szeged.hu)
Fotó: Frank Yvette