Július 1-jén zárták le Szegeden a Huszár Mátyás rakpartot, a munkálatok azóta ütemterv szerint haladnak. A lezárás a tervek szerint augusztus 29-ig tart. A szegedi önkormányzat 150 millió forintnyi saját forrásból finanszírozta a beruházást, amely magába foglalta a régészeti feltárást, a víz- és szennyvízhálózat felújítását, valamint a burkolat rekonstrukcióját.
A rakpart rekonstrukciójának előkészítő fázisában a régészek feltárták az egykori várfal nyomvonalát. A projekt részeként a Hydroline-Bau Zrt. 300 méter hosszan új szennyvízvezetéket fektetett le, 8 aknával a Belvárosi híd lábától a Belvedere-ig. A szennyvízhálózat kiépítésével párhuzamosan a Szegedi Vízmű Zrt. 295 méteren modernizálta az ivóvíz-hálózatot. Végül, a Szegedi Környezetgazdálkodási NKft. megbízásából sor került az Árvízi emlékmű melletti déli feljáró hídszerkezetének károsodott szigetelésjavítására is.
A projekt főbb elemei tehát elkészültek, az aszfaltburkolat helyreállítása jelenleg is zajlik a felbontott szakaszokon. A munkálatok befejezését augusztus 29-re tervezik, ekkor felszabadul az úttest. Ennek megfelelően szombat reggeltől a forgalom ismét zavartalanul haladhat a rakparton. A parkolókból a kivitelező a jövő hét elején szállítja el a gépeket, korlátokat és a felesleges anyagokat. Addig is figyelmesen és türelmesen közlekedjenek arrafelé.
Tavaly a rakpartfelújítás nulladik ütemében négy projekt készült el, összesen 111 millió forint értékben:
- Térburkolatcsere: Az Árvízi emlékmű környékén 700 négyzetméteren új, fagyálló és teherbíró burkolatot raktunk le. Mivel ez egy hídszerkezeten történt, speciális munkára volt szükség.
- Felújítási munkák: Rendbe tettük a mellvédet, a virágládákat és korszerűsítettük az örökmécses energiaellátását.
- Növényágyás kialakítása: Az útkanyarban lévő aszfaltot felszedtük, és helyére pozsgás növények számára készült ágyást telepítettünk.
- Szerkezetmegóvás és graffitimentesítés: Elvégeztük a két rakpartfeljáró (az Árvízi emlékműnél és a Belvederénél) tartószerkezetének állagmegóvását, valamint graffitimentesítettük a rakpartot a patológiai intézettől a Stefániáig.
Jövőre egy újabb, jelentősebb és hosszabb ideig tartó lezárás várható a Huszár Mátyás rakparton. Az önkormányzat 1,3 milliárd forint értékű beruházás keretében megvalósítja a rehabilitáció első ütemét, amelynek célja, hogy a jelenlegi “betonteknő” egy élhetőbb, zöldebb és a hőszigethatástól kevésbé érintett városi területté alakuljon át. A projekt végső célja, hogy a Tisza valóban Szeged főutcájává váljon.
(Szeged Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának közleménye)
Fotó: Frank Yvette