Forgalomba állt a MÁV-Start két saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsija, melyek szerdától kezdve az ország több térségében szállítják az utasokat – tájékoztatta a vasúttársaság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közös közleményben az MTI-t kedden.
A tájékoztatás szerint az utasok elsőként a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc, Nyíregyháza IC vonalon találkozhatnak az új kocsikkal. Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-Start Zrt. szolnoki vasútjármű javítási telephelye gyártotta, azok teljes egészében hazai fejlesztésűek.
A járművek légkondicionáltak, elektromos csatlakozókkal és wifivel, kamerákkal, GPS alapú utastájékoztatási rendszerrel is felszereltek. A MÁV-Start IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járműgyártás – hangsúlyozza a közlemény.
A forgalomba helyezés alkalmából tartott ünnepségen Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára elmondta, hogy a két elkészült IC+ kocsi a magyar vasút reneszánszát jelképezi. A vasúti járműgyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet – tette hozzá.
A kocsikkal október 22-től találkozhatnak az utasok, a járművek ekkor kezdik utasforgalmi próbafutásukat.
Október utolsó hétvégéjén mindkét jármű forgalomba áll, és – ahogy az ilyenkor előírás – 250 000 kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövőre induló sorozatgyártás során is felhasználja a vasúttársaság.
Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.