A nyári szezonra elkészül Debrecen új turisztikai brandje – közölte a város alpolgármestere kedden Debrecenben, a hétvégén 25. alkalommal megrendezendő utazási szakvásár sajtótájékoztatóján.
Széles Diána tájékoztatása szerint a hajdú-bihari megyeszékhely új turisztikai imázsát a hagyományok megőrzése mellett a fiatalos ajánlatok jellemzik majd, termékként kínálva a helyi sajátosságokat. Mindezt egy kézikönyvben rögzítik, amelyet a turisztikai ipar minden szereplőjéhez eljuttatnak.
Az alpolgármester kiemelte: a Debrecen és Bécs közötti közvetlen vasúti járatokra alapozva a város májusban Bécsben mutatkozik be, ahol a konkrét programkínálat mellett bemutatják a debreceni páros kolbászt és a város borát is.
Széles Diána elmondta azt is, hogy Debrecen iránt évről évre növekszik az érdeklődés: a múlt évben több mint 134 ezer turista kereste fel a várost, 20 ezerrel több, mint egy évvel korábban.
A turisztikai adóbevétel ugyanebben az időszakban 13 millió forinttal, 80 millióra nőtt – tette hozzá.
Miklósvölgyi Péter, az Utazás és szabadidő vásárt rendező Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője beszámolt arról, hogy a március 13. és 15. között a debreceni Kölcsey Központban megrendezendő kiállításon – amelyet immár harmadik éve ingyenesen látogathatnak az érdeklődők – csaknem 150 kiállító várja majd az érdeklődőket.
Elmondta: évek óta hagyomány, hogy egyes régiók, országok díszvendégként mutatják be értékeiket. Az idén a belföldi turizmust az egyik legnépszerűbb úti cél, a Balaton képviseli, a külföldi díszvendég pedig Bulgária lesz – fűzte hozzá.