Május végén a BYD elkezdi árulni Lengyelországban a Seal, a Dolphin és az Atto 3. modelljeit – jelentette be Michael Shu, a cég európai leányvállalatának elnöke.
A hvg.hu által szemlézett beszámoló szerint Shu árat nem mondott, csak azt: a modellek annyiba fognak kerülni, mint más európai országokban.
A kínai világcég vezetője arról is beszélt, hogy Lengyelország kulcsfontosságú alkatrész-beszállító lehet, azt azonban nem árulta el, hogy melyik lengyel gyárból és milyen alkatrészeket szállítanának Szegedre.
“A magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása”
A Szegedi Nap még 2023 decemberében számolt be arról, hogy Szegedet választotta több lehetséges hazai és külföldi helyszín közül a világ vezető elektromosautó-gyártója, a BYD. A világcég a város határában lévő 300 hektáros ipari parkban, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában építi fel az elektromosautó-gyárát, ahonnan az európai piacot szolgálja majd ki.
A több ezer új munkahelyet létrehozó BYD az akkumulátorgyártás és a vegyipari tevékenységek kivételével a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg.
2024. január elején Botka László, Szeged polgármestere hivatalos Facebook-oldalán egy posztjában úgy fogalmazott: a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása valósul meg Szegeden azzal, hogy megépül a BYD, ennek pedig a városban élők túlnyomó többsége nagyon örül.
Előzmények: