Szeged, Benyovszky Flóra, magántanár, angol, nyelvoktatás, oktatás

Akár 8000 forintba is kerülhet egy különóra – mégis egyre több szülő dönt mellette

Helyi hírek

Szegeden is egyre több szülő dönt úgy, hogy matek, magyar, angol vagy épp német nyelvből különórára járatja gyermekét. Ennek Benyovszky Flóra, szegedi magántanár szerint több oka is van. Hogy melyek a legkeresettebb különórák és, hogy mennyibe kerül 45-60 perc, arról is beszélgettünk röviden.

Véleménye, tapasztalata szerint, miért van szükség arra, hogy a szülők különórákra járassák gyermekeiket?

Úgy látom, hogy manapság Szegeden és környékén is egyre többen járatják a gyerekeiket magántanárhoz. Ennek több oka is van. Az egyik, hogy a szülők egyre inkább arra törekszenek, hogy a lehető legtöbbet megtegyék a gyerekeikért és segítsék őket a tanulásban. Gyakran nehéz ugyanis a minden napos munka és a házimunka mellett a gyerekek tanulmányaira is figyelni, hiszen mire mindennek a végére érnek a szülők, ők is és a gyerekek is nagyon elfáradnak. A másik ok talán a differenciálás hiánya az iskolákban, amit sajnos nem könnyű megvalósítani, hiszen a tanórák nem mindig adnak erre lehetőséget. Az, hogy miért van szükség magántanárra tehát rendkívül összetett. Függ a szülő-gyerek-tanár kapcsolatától, a körülményektől és a tanuláshoz való hozzáállástól. A döntés sokszor segítséget is igényel.

Melyek a legkeresettebb különórák?

Az a tapasztalatom, hogy mind alsóban mind felsőben a fő tantárgyakhoz keresnek leginkább magántanárt. Alsó tagozatokban az alapok elsajátításához, elmélyítéséhez, felső tagozatban pedig a felvételire való felkészítéshez.

Mennyibe kerül és mennyi ideig tart egy ilyen óra?

Egy óra díja teljesen változó. 3 ezer forinttól, egészen 7-8 ezer forintig is elmehet egy-egy óra ára. Mindez függ attól, hogy a tanár mögött mennyi tapasztalat van, valamint attól is, hogy milyen jellegű az óra. Más jellegű egy nyelvvizsgára való felkészítés, hiszen ott többnyire meghatározott időre kell a teljesítményt minél magasabbra emelni és más egy korrepetálás, ahol mondjuk az órai anyag megértése, gyakorlása az elsődleges. Ez persze csak a nyelvtanári nézőpont.

Nálam például egy óra 60 perces, de ebben benne van az is, hogy az elején beszélgetünk az adott gyermekkel, megkérdezem, hogy hogy van, miként telt a napja – a válasz sokszor csak annyi, hogy “jól” – és aztán kezdődik csak a tanulás. Nagyon fontosnak tartom azt, hogy tudjam, hogy ki, milyen lelkiállapotban érkezik hozzám, hiszen ha valami felzaklatta az iskolában, akkor szinte biztos, hogy nem lesz olyan produktív az órán, ezért lényeges még az elején a lelki problémát “megoldani”. Ezek után a tanulás is hatékonyabb lesz, hiszen legalább egy kis tehertől megszabadulnak.

Szeged, Benyovszky Flóra, magántanár, angol, nyelvoktatás, oktatás
Benyovszky Flóra, szegedi magántanár.

A gyermekek magániskolákba való járása egyfajta megoldás lehet, elkerülhető vele mindaz a sok-sok plusz, amivel például egy állami iskolába való járás jár?

Sajnos a magániskolákkal kapcsolatban nincs túl sok tapasztalatom. Hogy el lehet-e kerülni azt a sok-sok pluszt, az attól függ, hogy milyen a magániskola látásmódja. Mennyire gyerekközpontúak a tanárok, mennyi hangsúlyt fektetnek az órai gyakorlásra, mennyire terhelik meg a gyerekeket, van-e sok házi feladat. De úgy gondolom, hogy ez megint csak az egyenéktől és az ő kapcsolatától függ.

Pósa Tamara

Fotó: Frank Yvette