Egy évtizednyi inspiráció, bátorság és vezetői erő – 10 éves lett az iparkamara Női Vezetői Klubja

Helyi hírek

Több mint 2300 résztvevő, több mint 100 program, egy évtizednyi közösségépítés – jubileumi konferenciával ünnepelte fennállásának 10. évfordulóját a Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara Női Vezetői Klubja. A május 6-ei esemény nemcsak a múltról szólt, hanem az előttünk álló útról is: Óz, a nagy varázsló világát idézve a résztvevők az ész, a szív és a bátorság erejével fedezhették fel a női vállalkozás jövőjét – egymást inspirálva, tanulva és támogatva.

– A Női Vezetői Klubunk 10 éves jubileuma nemcsak egy kerek szám, hanem egy rendkívüli történet mérföldköve is. A klub példát mutat abban, hogy mit jelent valódi közösséget építeni – mondta el Dr. Kőkuti Attila, a Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara (CSKIK) elnöke hozzátéve, az idén 10 éves klub egy évtized alatt több mint 100 eseményt szervezett csaknem 2300 résztvevővel.

A klub 10. születésnapja alkalmából szervezett nagyszabású konferencián a CSKIK elnöke kitért arra is, hogy ez nem puszta szám, hanem 2300 találkozás, tanulás, eszmecsere és támogatás. Megjegyezte, a Novákné Halász Anna vezetésével működő Női Vezetői Klub példát ad arra, hogy hogyan lehet szakmai alapon építkezni nőként, vezetőként, egymást támogatva, a jövőre figyelve.

A nagy népszerűségnek örvendő május 6-ai esemény egy különleges utazásra hívta az érdeklődőket, ugyanis Óz, a nagy varázsló világán keresztül fedezték fel a vállalkozók, hogy mire képes egy gondolat, egy történet vagy egy bátor döntés. Dorothy útját járva három kulcsfontosságú értékre építette a programját a kamara.

Az ész szekcióban Kecsmár Zsuzsa, a Szegedről indult és nemzetközivé nőtt Antavo társalapítója és stratégiai vezetője tartott előadást, melyben arra hívta fel az üzletasszonyok figyelmét, hogy minden kitalálható és megoldható, ha pedig nem, akkor az valójában nem egy probléma, hanem egy külső adottság. Megjegyezte, számára ez a gondolat, melyet egy írónőtől tanult meg, lendületet ad és egyfajta biztosítást jelent számára. Felhívta a jelenlévők figyelmét arra is, hogy nem baj, ha valamit nem tudnak, az még előnyt is jelenthet számukra, ugyanis nem látják a dolog mélységét, ami nehézzé tenné számukra a megoldást.

Beszámolt a hallgatóságnak az Antavo tevékenységéről is, így derült ki az, hogy a szegedi, de világszerte ismert cég hűségprogram-menedzsmenttel foglalkozik, így olyan nagy vállalatokkal dolgoznak már együtt, mint például a KFC, a BMW vagy a C&A.

A bátorság kapcsán Stahl Judit televíziós műsorvezető, üzletasszony, a Flódni improvizációs gasztroszínház megálmodója osztott meg gondolatokat a hölgyekkel, valamint az urakkal, ugyanis a sorok közt néhány férfi vállalkozó is feltűnt. Stahl Judit kiemelte, nem a diploma ad okosságot, hanem megerősíti azt, amit már tudtunk magunkról, a szív pedig nem attól lesz igazi, hogy van, hanem attól, hogy használjuk.

Azt tanácsolta, hogy mindenki figyeljen arra, hogy kivel veszi magát körbe, hiszen a sikerben nagy szerepe van annak, hogy olyan személyek vannak körülöttünk, akik építenek, és nem olyanok, akik lehúznak. Stahl Judit rámutatott, a sikerhez kell a szív és az ész, de a bátorság is elengedhetetlen, viszont érdemes tudni azt, hogy a bátorság nem azt jelenti, hogy nincs bennünk félelem, hanem azt, hogy meg tudjuk csinálni azokat a dolgokat, amitől félünk.

A május 6-i konferenciát a szív szekció zárta egy igazán nőies, mély gondolatokat keltő előadással, ugyanis Lipovszky Csenge, Magyarország egyetlen illatesztétája kalauzolta el a vállalkozókat az illatok világában. Elárulta, a szaglással a szívet lehet edzeni, éppen ezért az általa végzett tanácsadások során nem csupán az derül ki, hogy kihez milyen illat illik, hanem az is, hogy kinek mit üzen a lelke, a felsőbb énje.

Mint előadásából kiderült, az illatok és az, hogy hogyan szagolunk, megmutatják például azt, hogy milyen élményeink és traumáink voltak az addigi életünkben, milyen a párkapcsolatunk, vagy épp milyen kapcsolatban állunk a családunkkal és önmagunkkal. Hozzátette, a szaglás segít átlendülni egy-egy elakadáson is. Éppen ezért előadása során több illatot is megszagoltatott a résztvevőkkel, akik utána beszámoltak arról, hogy milyen érzéseket váltott ki belőlük egy-egy illat, mire emlékezteti őket, milyen összetevőket fedeznek fel benne. Igazán érdekes, ám elgondolkodtató élményben volt része a vállalkozóknak.

A nap során egyébként minden előadást egy szakmai kerekasztal-beszélgetés követett sikeres vármegyei vállalkozók részvételével. Ugyanis ahogyan a Női Vezetői Klubnak, úgy a jubileumi konferenciának is az volt a célja, hogy egymástól tanuljanak, egymás jó példáin keresztül merítsenek ötletet, motivációt vállalkozásukhoz a hölgyek.

A kamara rendezvénye jótékony célt is szolgált, a hódmezővásárhelyi Ötletfa Tanoda számára zajlott gyűjtés, ezáltal a gazdasági önkormányzat a vállalkozó nők segítségével hozzájárult a hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok fejlődéséhez.

(Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara közleménye)

Fotó: Frank Yvette