Fogyasztóvédelmi tájékoztatóra érkezett Szegedre Palóc André. A Nemzetgazdasági Minisztérium szóvivője a Dugonics téren arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország Kormánya tizenkét kérdésben várja a lakosok észrevételeit a fogyasztóvédelemről.
Magyarország Kormánya „Közös ügyünk a fogyasztóvédelem” címmel online konzultációt indított. A felmérésben egyebek között a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják a véleményüket a polgárok.
„Több alkalommal előfordul, hogy egy üzlet egyik napról a másikra hirtelen megemeli az árait, majd ebből a megemelt árból nagy reklámmal -20, -30 százalékos kedvezményt hirdet. De olyan esetekkel is lehet szembesülni, hogy az akciót szándékosan olyan termékre hirdetik meg, amiből nincs, vagy csak nagyon kevés érhető el belőle. Ezek mind olyan magatartások, amelyek a fogyasztók megtévesztését szolgálják” – hívta fel rá a figyelmet Palóc André.
A szóvivő arra emlékeztetett, hogy a fogyasztóvédelem valamennyiünk közös ügye, hiszen az életünk minden területét átfogja. Mindenki érintett vásárlóként, fogyasztóként – életkortól függetlenül.
Dr. Salgó László arra mutatott rá, hogy Csongrád-Csanád vármegyében az elmúlt évben 22 webáruházat vizsgált meg a fogyasztóvédelmi hatóság, ezeknek a felénél valamilyen jogsértést fel is tártak a kormánytisztviselők. Egy alkalommal pedig egy légitársaság kapott jelentős bírságot, mert nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat.
„A fogyasztóknak, vásárlóknak tudniuk kell, hogy milyen jogaik vannak, probléma esetén pedig kihez fordulhatnak. A vármegyében a fogyasztói jogok érvényesítése három fronton történik: az iparkamara által működtetett Békéltető Testület és a bíróság jogviták eldöntésében segíti a fogyasztókat, a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal pedig célzott ellenőrzéseken keresztül tár fel jogsértéseket. Mellettük pedig a Dél-Alföldi Regionális Fogyasztóvédelmi Egyesület is fontos munkát lát el, ők egy ingyenesen hívható zöld számot is üzemeltetnek, ahol bárki segítséget kaphat panasz esetén” – emelte ki a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal főispánja.
A Kormány fogyasztóvédelmi konzultációja május 23-ig tölthető ki a fogyved.kormany.hu oldalon.
(Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal közleménye)
Fotó: Frank Yvette