Jónak lenni jó. Kampány. Rászorulók. Fotó: Novák Katalin hivatalos Facebook-oldala

516 millió forint gyűlt össze a közmédia jótékonysági kampányában

Ország

516 millió forint gyűlt össze a közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányában – hangzott el a Duna televízión a kampányt záró, vasárnap esti műsorban.

Hirdessen nálunk! Megéri!

Az idén tizenharmadik alkalommal meghirdetett adománygyűjtő akció a Baptista Szeretetszolgálat munkáját, az általuk fenntartott törökbálinti Tábitha Gyermekhospice Ház működését és egy új hospice ház építését támogatja. A közmédia 2012-ben szervezte meg először a Jónak lenni jó! karitatív kampányt, azóta minden évben támogat egy jótékony célt.

Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója elmondta, a Jónak lenni jó! egyik zászlóshajója a közmédiának, amelyben koncentrálódik a szeretet és az összefogás.

“Egész évben készülünk rá, nagyon fontos kezdeményezés, évről évre terebélyesebb az összefogás, kevés műsor van, ami ennyi magyar embert megfog” – fogalmazott.

Beszélt arról, hogy sokan aggódtak, miként lehet az adománygyűjtés célját empatikusan tálalni úgy, hogy megfogja az embereket, de ne rázkódjanak meg. Gratulált a közmédia kollégáinak azért, hogy emberközelivé vált a téma, ami megnyitotta az emberek szívét – tette hozzá.

Azt mondta, az idei év is bebizonyította, hogy az embereket a gyermekek sorsa érdekli igazán.

A vezérigazgató köszönetet mondott azoknak, akik adományt ajánlottak fel, akik részt vettek a mozgalomban. Azt ígérte, a közmédia megmutatja, hogyan épül fel a ház, és mindenki láthatja, hogy a legjobb helyre került az összegyűlt pénz.

Szilágyi Béla, a Baptista Szeretetszolgálat elnöke elmondta, minden álmukat felülmúlta az adakozás, az adomány lehetővé teszi a gyermekhospice ház építésének befejezését, és az egészségügyi, orvosi eszközök nagy részét is meg tudják vásárolni.

“Sokat segített a közmédia abban, hogy hogyan lehet jól megfogalmazni a célt, hogyan lehet elérni azokat, akiknek nyitott szíve van. Sokat beszélünk arról, hogy a Tábitha Ház ház nem csak az elmúlásról, fájdalomról szól, hanem az életről. A gyermekek üzenték azt, hogy mi az igazán értékes, mibe érdemes az energiánkat befektetni. Az volt az álmunk, hogy azok a gyerekek, akik a kórházban, felnőttek között élték utolsó napjaikat, olyan helyet, méltóságot és szeretetet kapjanak, ami – furcsa a kifejezés – otthonos. Olyan házat terveztünk, amely gyermekhely tud lenni, a gyerekek játszhatnak, rajzolhatnak, mesét hallgathatnak, és van játszótér. Szeretnénk, ha az új ház is egy otthon lehetne, ahol nem kórházi környezetben találják magukat a gyerekek és szüleik” – mondta a szolgálat elnöke.

Megemlítette, az adományvonalra 370 ezer hívás jött, és kisebb összegektől a százmillió forintig érkeztek felajánlások.

Megszólaltatták Elijah Brownt, a Baptista Világszövetség elnökét, aki ellátogatott a szeretetszolgálat hospice házába. Az elnök azt mondta, az intézményben “áradt a szeretet, a gondoskodás, és a nagylelkűség, a rendkívüli szenvedés közepette a gyerekek mellé állhatunk.

A műsorban elhangzott, a kampányhoz a https://mediaklikk.hu/jonaklennijo oldalon felajánlott, különleges tárgyakat – köztük egy olimpikonok által aláírt magyar zászlót – december 31-ig lehet megvásárolni, a 1355-ös adományvonalat pedig még hónapokig lehet hívni.

(MTI)

Fotó: Novák Katalin hivatalos Facebook-oldala