Az alacsony Tisza vízállása miatt láthatóvá vált a lebombázott vasúti híd egyik darabja – írta egyik fotós posztjában a Szegedi Emlékkereső.
Az országos aszály miatt egyre alacsonyabb a folyók vízállása, egyre másra bukkannak elő különböző titkok, vagy éppen jól ismert részek. Mint például az úgynevezett Inség-szikla a Dunában, a Margit-szigetnél.
Egy rozsdás síndarab ágaskodik ki a Tiszából, közel az 1858 és 1944 között állt, Szeged valaha volt egyetlen vasúti Tisza-hídjhoz. Ez a sínszál jó eséllyel szűk nyolc évtizede esett a folyóba, amikor a hidat felrobbantották. A Tisza Szegednél kedden 102 centiméteren áll a vizugy.hu szerint, de ez szombaton, amikor a posztban található kép készült, csak 95 centiméter volt.
A Szegedi vasúti híd az Államvasút-Társaság Szeged-Temesvár vasútvonala részeként épült 1857 és 1858 között.
A Franciaországból a helyszínre szállított bonyolult vasszerkezetet szegedi és környékbeli munkások rakták össze a francia tervezőmérnök vezetésével. Először e hídnál alkalmazták a szerkezet egyes elemeit egymáshoz rögzítő vasszegecseket. A szerkezet próbaterhelésére 30 mozdony érkezett a Tiszához.
A második világháború idején a Szegedi vasúti híd kiemelt hadászati jelentőséget nyert, ezzel tisztában volt az angolszász hadvezetés is, ezért 1944 nyarán elrendelték megsemmisítését.
1944. augusztus 24-én Liberátorok több hullámban intéztek támadást az átkelőhely ellen és tönkretették a felvezető viaduktot. A harmadik, szeptember 3-ai támadás során a hídszerkezet 8 közvetlen találatot kapott, a szegedi parthoz legközelebbi pillér kimozdult a helyéből és a folyó irányában bedőlt. A gyorsan közeledő Vörös Hadsereg elől hátráló németek 1944. október 9-én a híd megmaradt nyílásait is felrobbantották.
Fotók: Frank Yvette