P+R Parkoló Újszegeden

A parkolási díjak emeléséről és a zónahatárok bővítéséről döntöttek Szegeden

Gazdaság Helyi hírek

Számos napirendi pontot tárgyalt és hozott abban döntést a nyári szünet előtti utolsó közgyűlésén Szeged önkormányzata. Legnagyobb tétje a parkolási rendelet módosításainak volt, a vita olykor a személyeskedést sem nélkülözte.

Sok egyéb mellett a díjköteles parkolási zónák kibővítéséről és várakozási díjak emeléséről is döntött a szegedi közgyűlés hétfői ülésén. A legdrágább, zöld zónában július elejével megemelt 535 forintos óránkénti fizetendő 2023-tól 600 forintra nő. Az egész Szegedre érvényes parkolóbérlet ára 352 ezer forintra emelkedik, de a belvárosi lakók 13 750 forintért vásárolhatnak otthonuk környezetében érvényes éves bérletet, az eddiginél több utcára. Az emelés 2024-ben is folytatódik, akkortól 650 forint lesz a szegedi belvárosban egy órás parkolás ára, az éves kombinált bérlet pedig 384 ezerre rúg.

Egy év múlva, azaz 2023. július 1-jétől kiterjesztik a díjköteles zónákat, így a többi közt Újszeged belvároshoz közeli utcái és terei is fizetőssé válnak. Nagy vitát generált a Torontál tér, ahol a korábbi jól működő P+R parkoló válik fizetőssé – amit persze nem jókedvében, hanem pénzszűkében kénytelen meglépni a város. Ahogy a nagykörúton túli utcák bevonását is a fizetős övezetbe.

Szegedi közgyűlés Botka László polgármester hangsúlyozta, a szegedi parkolási díjak 2013 óta változatlanok voltak. A részben a parkolási bevételből finanszírozott közösségi közlekedés állami támogatása a töredékére esett vissza, jelenleg csak a költségek 10 százalékát fedezik, míg az utasok a 20 százalékát, 70 százalékot az önkormányzat biztosít.

Az előterjesztést jegyző Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester a vita során elmondta, a parkolás tavalyi – járvány miatti – ingyenesé tétele bebizonyította, a fizetésnek és annak mértékének forgalomszabályozó hatása van.

Tápai Péter a városházi ellenzék vezetője úgy fogalmazott, évek óta üldözik az autósokat Szegeden a parkolóhelyek megszüntetésével, az utcák egyirányúsításával. A politikus kifogásolta azt is, hogy a parkolási rendszert működtető önkormányzati cég 480 millió forintért akar parkolóautomatákat vásárolni.

Haág Zalán arról beszélt, hogy a szegedi önkormányzat Magyarország legdrágább parkolási rendszerét hozza létre, amely nemcsak a lakosságot sújtja, hanem a kisvállalkozásokat is, melyek ügyfeleinek a jövőben fizetniük kell.

A közgyűlés határozott arról is, hogy a Szegedi Közlekedési Kft. új ügyvezető igazgatója Knezevics Viktor, a BP szegedi szolgáltatóközpontjának előző vezetője lesz. Sok egyéb mellett döntés született arról is, hogy a Dóm téren, a Nemzeti panteonban kihelyezik Varga Mátyás Kossuth-díjas díszlettervező fejszobrát, Gratner Jenő szobrászművész alkotását.

Nyitókép: P+R Parkoló Újszegeden – galéria fotók: Frank Yvette

Kövessen bennünket a Facebookon a legfrissebb szegedi hírekért!