2024. november 6-án a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmával tartott plenáris ülésen, Karikó Katalin Nobel-díjas kutatónk előadása után tartották a Dél-Alföldi Innovációs díj díjátadóját. A díjjal azokat a vállalkozásokat ismerte el a Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottsága, akik saját fejlesztéssel alkottak valami előremutatót. A Dél-Alföldi Innovációs Díj keretein belül a CreatIT Solutions Kft. oklevelet kapott.
Saját termékükkel, a Walk & Quizzel érdemelték ki ezt az elismerést. Ez egy interaktív kvízjáték platform, melynek különlegessége, hogy széleskörű funkcionalitással lehetővé teszi az élmény alapú ismeretszerzést, összekapcsolja a mozgást és a tanulást, valamint digitális megoldásként a valós világ felfedezésére ösztönöz.
“Cégünk már több, mint 15 éve foglalkozik egyedi szoftverfejlesztéssel, azonban a szolgáltatás mellett 2023-ban számunkra addig ismeretlen vizekre eveztünk: termékfejlesztésbe kezdtük. A piaci igények alapján úgy láttuk, egyre többen keresik az egyszerű, gyors, “dobozosˮ megoldásokat. A Walk & Quiz széles célcsoportnak szól, növelheti bármilyen rendezvény színvonalát, pozitív hatása lehet az oktatásra, valamint mozgásra és a körülöttünk lévő világ felfedezésére ösztönözhetˮ – mesélt a termék létrejöttéről Ződi-Sipos Mária ügyvezető.
A játék lényege, hogy a játékosok egy adott helyszínt körbejárva kvízkérdésekre válaszolhatnak, próbára tehetik tudásukat és információkat tudhatnak meg az adott témakörről. A megrendelők között szerepelnek például városok, akik turisztikai célokból választják a terméket, az idei Sakkolimpián is ott volt a Walk & Quiz, ahol a sakkal kapcsolatban bővíthették tudásukat az érdeklődők, és rendezvényszervező cégek is gyakran választják a platformot. Ha pedig valaki ki szeretné próbálni a játékot, akkor az jelenleg megteheti a szegedi Városi BorKaland keretein belül, vagy az ópusztaszeri Csillagösvény Élményparkban.
Kiknek szól?
- Városoknak, akik szeretnék a turizmust digitális lábbal fellendíteni és látogatókat vonzani népszerű turisztikai látványosságaikhoz vagy akár kevéssé ismert túra útvonalaikhoz.
- Állatkerteknek, füvészkerteknek, akik szeretnék, hogy a látogatók a terület minden részére eljussanak, ne tévedjenek el, hanem az applikációval végig vezethetőek legyenek az útvonalon, és minden érdekességet megcsodálhassanak.
- Múzeumoknak, akik szeretnék az ismereteket interaktív módon átadni.
- Nagyvállalatoknak, akik a tréningeket szeretnék megújítani, és interaktív módon képzelni a munkavállalókat.
- Szállodáknak, hogy a gyermekek izgalmas módon fedezhessék fel környezetüket, amíg a szülők pihennek.
- Bevásárlóközpontokba, ahol tematikus rendezvények színvonala emelhető a Walk & Quizzel, például húsvéti “tojáskeresésˮ kvízkérdésekkel.
“A kezdetektől fogva hittünk a termékben, azonban az, hogy a Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottsága is kiemelkedőnek találta, hatalmas elismerés számunkra. Ebből a pozitív visszajelzésből még több motivációt merítve fogjuk tovább fejleszteni a Walk & Quizt, és az is elképzelhető, hogy más termékeket is fogunk még alkotni a közeljövőbenˮ – nyilatkozta Ződi-Sipos Mária, a CreatIT Solutions Kft. ügyvezetője.
(CreatIT Solutions Kft. közleménye)
Fotó: CreatIT Solutions Kft.