Az aHang július elején indított kampányt, amelyben arra kérik a hazai üzlet- és áruházláncokat, hogy követve a Tesco példáját, csökkentsék a menstruációs termékek árát üzleteikben. A petícióhoz eddig 11 ezernél is több ember csatlakozott.
Mint ismert, 2024. június 27-től a Tesco minden sajátmárkás egészségügyi és tisztasági betétek, tamponok és menstruációs bugyik árából elengedi az ÁFA-t (pontosabban az annak megfelelő összeget). Az aHang a petíciójában azt írja, az utóbbi időszak megélhetési válsága sokak anyagi körülményeit megnehezítette, és tovább növelte a támogatásra szorulók számát. Az érintettek közül a nők egy jelentős része még nehezebben tudja fedezni rendszeres kiadásait, így minden forint számít.
A civil szervezet tárgyalásokat kezdeményezett több hazai áruházlánccal annak érdekében, hogy a menstruációs termékek árait a lehetőségekhez mérten minél inkább csökkentsék. Megkeresésükre több üzlethálózat is pozitívan reagált, hamarosan tárgyalni fognak többek között a SPAR Magyarországgal, valamint a DM – Drogerie Markt Magyarországgal is.
“A kormány nem hajlandó nőügyekkel foglalkozni, mi ezt tesszük! Szeptemberben kezdődik az iskola, ami rengeteg családot anyagilag még inkább megvisel, így még inkább fontos, hogy a menstruációs termékek tartós árcsökkentését, ezt az egyedülálló kezdeményezést más üzletek is bevezessék.” – emelte ki Soltész Luca, az aHang munkatársa, a petíció indítója.
A cégekkel történő tárgyalásokat követően az aHang mindenről be fog számolni. Bíznak abban, hogy nyitottsággal és együttműködési hajlandósággal fognak találkozni.
A petíció itt érhető el: https://szabad.ahang.hu/
(aHang sajtóközleménye)
Fotó: Frank Yvette