2024. július elején indított kampányt az aHang annak érdekében, hogy a Magyarországon kereskedő legnagyobb áruházláncok csökkentsék saját márkás menstruációs termékeik árát üzleteikben. A kezdeményezéshez alig egy hónap alatt több mint 11 ezer vásárló csatlakozott, aminek hatására több cég is felkereste szervezetünket.
A kampány legfrissebb fejleménye, hogy a SPAR Magyarország képviselői egy személyes egyeztetés során közölték munkatársainkkal: a cég közel félszáz női higiéniai termék árát csökkentette saját döntése alapján. Ez óriási siker, a SPAR felismerte és elismerte a menstruációs szegénység enyhítésének fontosságát.
“A téma társadalmi fontossága jelentős, amit mi sem mutat jobban, mint az, hogy a SPAR augusztus folyamán komoly lépéseket tett, hogy az érintett, egyes termékek árát csökkentse” – hangsúlyozza az áruházlánc közleménye.
A WHO és az Unicef is felhívta már a figyelmet arra, hogy nagyon sok nő nem jut hozzá menstruációs termékekhez, mert nem engedheti meg magának. Ez a probléma nem csupán a fejlődő országokban van jelen, egy 2020-as jelentés szerint minden tizedik magyar nő tapasztalja a menstruációs szegénységet. Az aHang munkatársai számos egyéb hazai áruházláncot is felkerestek az ügy kapcsán, közülük az Aldi, a Lidl és a Penny egyértelműen visszautasította a kezdeményezést. A SPAR bejelentése óriási lépés a magyarországi menstruációs termékek elérhetővé tételéért folytatott küzdelemben. A kampányt folytatjuk, várjuk további áruházláncok válaszát és csatlakozását – közölte Soltész Luca, a kampány vezetője.
A kezdeményezést itt lehet aláírni.
(aHang)