Szerbiában már teljesen üzemképes a felújított vasútvonal ottani szakasza, Magyarországon még dolgoznak a sínek mentén.
Szeged-Röszke határ között kettő, a határ és Szabadka között pedig öt megállója lesz a személyvonatoknak, a két város közötti menetidőt 75 percre tervezik, ebből mintegy fél óra lehet a határon az ellenőrzés. Ez csak egy helyen lesz, az átkelésénél a magyar és szerb határőrök közösen dolgoznak majd.
A vasútvonal teljes felújítása 2021 októberében kezdőd, Aleksandar Vučić szerb elnök és Orbán Viktor kormányfő a horgosi vasútállomáson közösen indította meg a Szabadka és Szeged közötti vasút felújítási munkálatait.
A személyszállításhoz még nem készült el minden a magyar szakaszon, de a tehervonatok bő egy éve már használják a pályát. 2022. augusztus elsején harminc év után újraindult a teherforgalom a Szeged-Szabadka vasútvonalon. A konténerekkel teli szerelvények azóta is járnak, a két ország teljes vasúti teherforgalmát erre a vonalra terelték, mivel a másik, Budapest-Kelebia-Belgrád vasútvonalon folyik a felújítás.
A szerb vasútszakasz teljes hosszában készen áll a személyszállításra, már a műszaki átvétel is megvolt. Magyarországon pedig gőzerővel zajlik az előkészítése annak, hogy októberben újraindulhasson a személyforgalom – írja a szerbiai Szabad Magyar Szó.
Fotó: Frank Yvette – Szegedi Nap – korábbi felvétel