Ambíciózus terveiről beszélt Michael Shu, a Szegeden autógyárat építő kínai BYD Europe vezérigazgatója a Genfi Autószalonon.
A cégvezető úgy fogalmazott, a vállalat még azelőtt 5 százalékos részesedést szeretne elérni az európai elektromos járművek piacán, mielőtt a Szegeden épülő új üzemében elindítaná a gyártást. A 2023-as eladási adatok alapján ez 70 000 teljesen elektromos autót jelentene.
Michael Shu az interjúban kijelentette, tavaly Európában 15 644 autót adtak el, ez pedig egy jó szám. Az európai piac szerinte merőben különbözik bármely más nagy piactól, például Kínától és az Egyesült Államoktól, amelyeknek egy jogszabálya és egy nyelve van. Európának számos jogszabálya és nyelve van, ami meglehetősen bonyolulttá teszi.
Növelnünk kell eladásainkat, ami időbe telik, mert meg kell értenünk, hogyan tudjuk kihasználni a különböző értékesítési csatornákat. Vannak olyan csatornák, amelyeket a magánvásárlók, flották, lízingcégek és autókölcsönző cégek figyelembe vehetnek. Ez egy nagyon összetett fúzió
– magyarázta a vezérigazgató.
Michael Shu szerint Magyarország remek hely a cég számára, mert számos prémium márka gyárt már autót az országban.
A szegedi gyártásnak köszönhetően “közelebb leszünk európai vásárlóinkhoz és gyorsabban tudjuk majd kiszolgálni őket” – fogalmazott Shu, aki azt is vázolta, hogy a BYD európai vállalatként kíván működni, a Kínából származó fejlett technológiát helyi gyárban, helyi munkaerővel és helyi ellátási lánccal ötvözve. A jövő hónapban lesz is egy rendezvényük, ahol európai beszállítókat igyekeznek majd a szegedi üzemükbe csábítani.