Szegedi Tudományegyetem

Ismét remekelt a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara

Egyetem

A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara – egyetlen magyar résztvevőként – elnyerte az ’EIT Food Consumer Engagement Labs’ nemzetközi pályázatban való részvétel jogát.

Spanyolországtól Litvániáig, Olaszországtól Lengyelországig tíz egyetem kapta meg a lehetőséget, hogy az Európa-szerte ismert EIT Food program keretében az élelmiszeripari innovációkkal és azok fogyasztói megítélésével foglalkozzon.

A tíz európai egyetem együttműködésével zajló projektben megvizsgálják a fogyasztók élelmiszeripari innovációkkal kapcsolatos véleményét. Feltárják az élelmiszergazdaság szereplői, a regionális élelmiszeripari vállalatok, kereskedők és csomagolóanyag gyártó cégek innovációs tevékenységét. Az egyik legfontosabb cél, a közvetlen kapcsolat megteremtése az innovációs fejlesztésekben résztvevők és a fogyasztók között. A magyar fogyasztók általában konzervatívak, ezért fontos annak megértése és feltárása, hogy milyen élelmiszeripari fejlesztéseket fogadnak el. A projekt különlegessége, hogy a sokszor elhanyagolt idősebb fogyasztói réteg véleményét is feltárja.

Az európai élelmiszergazdaság soha nem látott mértékű átalakuláson megy keresztül. A biztonságos és egészséges élelmiszereknek, körforgásos gazdaságban, fenntartható, környezetkímélő módon való előállítása, a digitalizáció és más innovációk, ipari fejlesztések terén kialakuló, európai együttműködésben Magyarországról kizárólag a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara vesz részt.

Korábban az SZTE Mérnöki Kar szakértője, hazánkból egyedüliként, vett részt az EIT Food Foresight, azaz élelmiszergazdasági előretekintési tanulmány elkészítésében.

Négy hónappal ezelőtt a SZTE Mérnöki Karának két hallgatói csapata nyerte el az EIT Food Hackatlon első két díját. Az élelmiszermérnök és mechatronikai mérnök hallgatókból álló csapatok először indultak az élelmiszeripari digitalizációs versenyben. A mérnöki képzéseknek ilyen kombinációja egyedülálló a hazai felsőoktatásban.